Класному керівнику

Напрями і форми роботи класного керівника
Діяльність справжнього класного керівника сповнена педагогічною творчістю і не обмежується певними рамками. В своїй діяльності форми роботи вибираю різні — індивідуальну, групову і фронтальну. Вибір конкретної форми зумовлюється різними чинниками: завданням виховання, рівнем розвитку первинного колективу, індивідуальними особливостями учнів, об'єктивними обставинами, конкретними педагогічними ситуаціями та ін.
За критерієм використання джерел і засобів виховного впливу на особистість учнів форми роботи поділяю на: словесні (збори, доповіді, бесіди, диспути, конференції, зустрічі та ін.); практичні (походи, екскурсії, олімпіади, конкурси тощо); наочні ( виставки, тематичні стенди та ін.). Усі вони взаємопов'язані, доповнюють і збагачують одна одну. Є види роботи, в яких одночасно використовують словесні, практичні, наочні форми.           Основним своїм  обов'язком вважаю    вивчення учнів. Цей процес відбувається при дотриманні певних правил:
— вивчення потрібно спрямовувати на виявлення особливостей фізичного, психічного і соціального розвитку конкретного вихованця;
— дослідження процесів розвитку учнів має тривати впродовж усіх років навчання;
— виявляти потрібно не лише наявний рівень розвитку конкретної особистості, але й прогнозувати його з урахуванням «зони найближчого розвитку»;
— вивчення особистості учнів  потрібно спрямовувати на вирішення конкретних педагогічних завдань;
— вивчення учнів має охоплювати всі аспекти їх фізичного, психічного і соціального розвитку;
— дослідження соціально-психічного розвитку слід здійснювати в природних умовах навчально-виховного процесу;
   дослідженням повинні бути охоплені усі учні;
— вивчення учнів поєднується з виховним впливом на них;
— вивчаючи учнів, акцентувати увагу на позитивних, а не негативних рисах характеру та поведінки.
Вивчаю своїх учнів за такою програмою:
1. Демографічні відомості: прізвище, ім'я та по батькові; день, місяць, рік народження; прізвище, ім'я, по батькові матері та батька, їх професія, місце роботи, займана посада, домашня адреса, телефон.
2. Умови розвитку і виховання в сім'ї: склад сім'ї, матеріально-побутові умови, вплив батьків на виховання дитини, їх психолого-педагогічна культура.
3. Рівень фізичного розвитку: стан здоров'я, володіння санітарно-гігієнічними навичками, спортивні інтереси, потреби.
4. Моральні якості: загальний рівень морального розвитку; знання морально-етичних норм і правил; рівень сформованості вмінь і навичок у моральній поведінці, співвідношення їх із загальнолюдськими і національними морально-духовними цінностями; соціально-моральний статус у колективі; рівень і особливості спілкування з молодшими дітьми, ровесниками і старшими; рівень сформованості почуттів патріотизму та національної гідності; рівень правової й екологічної культури, здатність до самооцінки; особливості вияву дисциплінованості, відповідальності, совісті, соціальної зрілості й активності, милосердя, гуманізму.
5. Розумовий розвиток: загальний розумовий розвиток, рівень інтелекту, потенціальні розумові можливості, інтереси, схильності; ставлення до навчальної діяльності; сформованість мотивів навчання; рівень володіння методами і прийомами самостійної пізнавальної діяльності; успішність, відповідність її розумовим можливостям.
6. Трудове виховання: ставлення до праці, її різних видів, мотиви трудової діяльності; наявність умінь і навичок в різних видах праці; соціальні інтереси щодо праці; загальна культура різних видів праці (фізичної, розумової); інтереси і схильності до професійної діяльності, рівень і стійкість професійної орієнтації.
7. Естетична вихованість: сформованість естетичних почуттів та вмінь, інтереси і схильності в різних видах мистецтва; здатність творити прекрасне в повсякденній діяльності.
8. Психічний розвиток: потреби і рівень сформованості уваги, культури мовлення, відчуттів, сприймання, пам'яті, мислення, уваги, почуттів, волі; особливості характеру; здібності; темперамент.
9. Особливості впливу біологічного і соціального чинників на розвиток особистості учня. Особливі випадки впливу на вихованця, його наслідки.
10. Загальні психолого-педагогічні висновки: позитивні якості особистості з погляду на всебічний гармонійний її розвиток; недоліки і складнощі у соціально-психологічному становленні вихованця, їх причини і засоби подолання; рекомендації щодо індивідуального підходу і виховних заходів впливу.
          Результати  вивчення учнів є основою при плануванні та проведенні виховної роботи з ними, а також її координації з батьками та іншими вихователями.
Фіксування результатів вивчення учнів  здійснюю, використовуючи «Особисту картку учня», яка дає змогу дотримуватися вимог програми, спостерігати за динамікою розвитку особистості.

 Циклограма роботи класного керівника:

Щоденно:
- З’ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків уроків в журналі групи.
- бесіда з учнями, що запізнюються на уроки;
- організація чергування по групі;
- індивідуальна робота з учнями;
- організація харчування.
Щотижня:
-         проведення виховних та інформаційних годин;
-         проведення заходів у групі за планом роботи;
-         робота з активом групи, організація діяльності органів учнівського самоврядування;
-         контроль за виконанням доручень;
-         робота з батьками;
-         робота з вчителями, що працюють в групі.
Щомісячно:
-         проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
-         відвідування уроків вчителів – предметників  своєї групи;
-         консультація у психолога;
-         тестування та анкетування учнів з метою вивчення індивідуальних особливостей учнів та аналіз розвитку учнівського колективу;
-         відвідування учнів в дома.
Один раз на семестр:
-         оформлення журналу групи за підсумками семестру, складання звіту;
-         заповнення табелів успішності та видача їх учня;
-         проведення батьківських зборів;
-         участь у роботі семінарів, методичного об’єднання класних керівників;
-         аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
-         інформація про зайнятість учнів на канікулах.
  Один раз на рік:
-         аналіз плану виховної роботи за попередній та складання на наступний навчальний рік;
-         проведення відкритого виховного заходу;
-         складання соціального паспорту групи;
-         написання характеристик (за необхідністю).




Немає коментарів:

Дописати коментар

                                  ЗНО 2021 1 лютого 2021 починається реєстрація для проходження ЗНО в 2021 році. У 2021 році кожен учасник з...